Avto parkirate pred trgovskim centrom. Ker imate prav ta dan na sporedu nešteto obveznosti, avtomobila ne pustite v prestavi. Avto pobegne naprej, okrasi karoserijo tistega pred vami, vi pa – zaradi trenutka nezbranosti – na zavarovalni polici izgubite tri premijske razrede. Tega se sicer začnete zavedati šele ob podaljševanju zavarovanja, ko vas agent obvesti o višji premiji. Kako in zakaj je do tega prišlo in kako sistem sploh deluje?

Ste bili pridni?

Zelo preprosto bi sistem bonus-malus lahko opisali kot sistem, ki z nižjo ceno “nagrajuje” voznike, ki zavarovalnici ne povzročajo veliko dela, medtem ko se zavarovalna premija za “težavne otroke” po drugi strani viša.

Gre za sistem določanja zavarovalne premije na podlagi škodnega dogajanja. Zavarovalna premija se določa v odvisnosti od škodnega dogajanja v preteklih zavarovalnih letih. Zavarovanec, ki v preteklih letih ni imel nikakršnih zavarovalnih primerov, ima pravico do zavarovalne premije, ki je nižja od izhodiščne – t. j. bonusa. Zavarovanec, ki je v preteklih letih povzročil kakšno škodo, pa mora plačati višjo premijo od izhodiščne – t. j. malus (Slovensko zavarovalno združenje). Enak sistem je v veljavi tako pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti kot tudi kasko kritju.

Počasi po stopničkah oz. premijskih razredih

Bonus in malus sta določena v sklopu dvajsetih premijskih razredov. Ko avtomobilsko zavarovanje sklenemo prvič, začnemo v 14. razredu. To pomeni, da plačamo polno premijo in bonusa še nimamo.

V primeru, da v letu od sklenitve zavarovanja ne povzročimo nobene škode, napredujemo za en premijski razred. Z vsakim brezškodnim letom pridobimo dodaten premijski razred. Dolgo je veljalo, da je 50 % bonus (4. razred) najvišji bonus, a so zavarovalnice v boju za tržni delež začele ponujati tudi 55 % bonus, nekatere tudi 60 %.

Kaj se zgodi, če kdaj vseeno poči?

Ob povzročitvi prometne nesreče izgubimo tri premijske razrede. A to ne pomeni nujno 15 % višje premije, premija v nižjih premijskih razredih namreč ne raste zgolj po 5 % na premijski razred. Pri padcu iz 14. v 17. premijski razred bo cena tako višja že za 30 %, če pristanete v najnižjem, 20. premijskem razredu, pa morate poravnati kar 200 % zneska osnovne zavarovalne premije.

Nova zavarovalnica, nov problem?

V primeru menjave zavarovalnice, kjer sklepamo avtomobilsko zavarovanje, bonusa ne izgubimo, temveč ga lahko prenesemo na novo zavarovalnico.

Četudi z zavarovanim avtomobilom pride do kakšne nesreče, pa ni vse tako grozljivo, kot na prvi pogled morda izgleda. Pri zavarovanju avta se lahko namreč odločite tudi za tako imenovano zavarovanje odkupa prve škode. Z majhnim doplačilom se tako ob morebitni nezgodi izognete padcu v nižji razred in s tem višji zavarovalni premiji.

Kako imate vi urejeno avtomobilsko zavarovanje? Je vaš bonus zaščiten za primer kakšne nesreče?

Avtomobilsko zavarovanje lahko uredite tudi pri nas. Za podrobnosti ter pomoč ob urejanju zavarovanja smo vam z veseljem na razpolago preko e-pošte [email protected] ali telefona 070 544 644.

Več o avtomobilskem zavarovanju